כל מה שרצית לדעת על ונוס מאורבינו:
"ונוס מאורבינו" (1538) הוא ציור מאת הצייר האיטלקי, בן תקופת הרנסאנס טיציאן.
הציור מתאר אישה צעירה עירומה, המזוהה עם האלה הרומית ונוס.
הציור הוא מיצירות האמנות הידועות ביותר.
הציור הוזמן על ידי גידובלדו דלה רוברה (Guidobaldo II della Rovere), דוכס העיר אורבינו.
במקור קישט הציור תיבת עץ (Cassone) הניתנת כמתנת נישואים.
על פי רונה גופן (Rona Goffen), מבקרת אמנות מודרנית, שימש הציור כ"מודל דידאקטי" עבור ג'וליה וראנו (Giulia Varano), אשתו הצעירה של הדוכס.
הציור מתאר אישה צעירה עירומה הנמצאת בתוך ארמון ונציאני.
היא שוכבת על גבי ספה או מיטה, נשענת בהסבה על גבי כרים ומאחוריה מעין וילון או מסך ירוק.
בקצה המיטה שוכב כלב קטן.
מאחורי הווילון מתגלה מראה חלל ארמון מפואר המרוצף באריחים חומים המדגישים את הפרספקטיבה ואת עומק החלל.
על קירות הארמון פרושים שטיחי קיר פרחוניים וקבוע חלון מרפסת גדול.
בקצה החדר מתוארות שתי נשים נוספות – האחת, הלבושה בשמלה לבנה, כורעת ליד ארגזי מטען או נדוניה, הדומים לארגז שאליו נוצר הציור, והאחרת, הלבושה בשמלה בגוון כתום או אפרסק, עומדת לצדה ואוחזת בבגד.
ייחודו של הציור בפרובוקטיביות העזה שבו.
אזור כף הערווה הנשי מצוי במרכז התמונה, ונוס מיישירה את מבטה אל עבר הצופה, תוך אדישות מוחלטת לעירום בו היא מצויה.
הכלב השוכב על המיטה, סימן לנאמנות, הוא תוספת אירונית לארוטיות המשוחררת של ונוס.
מבנה הציור מבוסס על הקומפוזיציה של הציור "ונוס הישנה" (1510) מאת ג'ורג'ונה.
שם מופיעה ונוס כאישה עירומה וישנה השוכבת בטבע הפתוח.
טיציאן בחר לצייר את ונוס כאישה בת התקופה, שאיננה מוטרדת מעירומה ומתבוננת בצופה.
למעשה, הרמז היחיד לזהותה של האלה הוא בשמו של הציור.
"אולימפיה" של מאנה
נלקח מויקיפדיה