רמז – עזרה ופתרונות

פולקסווגן פולו

כל מה שרצית לדעת על פולקסווגן פולו:
פולקסווגן פולו היא מכונית סופרמיני של הקונצרן הגרמני פולקסווגן.
היא נמכרת ברחבי העולם במרכבי האצ'בק, סדאן וסטיישן אך הפופולארי ביותר הוא מרכב ההאצ'בק.
הפולו הוצגה לראשונה בשנת 1975 כאשר היא נבנתה על אותה פלטפורמה כמו של אאודי 50 והייתה זהה כמעט לגמרי (עם הבדלים מינוריים) אך נמכרה במחיר זול יותר.
שלוש שנים לאחר מכן אאודי הפסיקה לייצר את האאודי 50 היות שהוחלט שאאודי תתמקד בייצור מכוניות יוקרה.
מאז ועד היום הפולו עברה חמישה דורות.
בכל אחד מהדורות שונתה מעט בצורה החיצונית והפנימית כאשר התווספו תוספות שונות ורכבים שונים.
הדור החמישי של הפולו אשר יצא לשוק בשנת 2009 חולק את אותה הפלטפורמה עם סקודה פאביה, סיאט איביזה ואאודי A1 (כולן שייכות לקבוצת פולקסוואגן).
הדור הראשון של פולו הוצע במרכב האצ'בק, אליו הצטרף מרכב סדאן אך פולקסוואגן החליטו לשווק את דגם הסדאן בשם פולקסוואגן דרבי.
כאשר יצא הדור השני של פולו הוחלט לקרוא לו פולו קופה ודגם הסדאן נקרא פולו קלאסיק.
מאז הדור הראשון ועד היום מרכב האצ'בק תמיד היה יותר פופולארי מהשאר.
הדור הראשון הגיע עם מנוע בנזין בעל ארבעה צילינדרים עם מנועי 0.
8 ליטר, 0.
9 ליטר, 1.
1 ליטר ו1.
3 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת ארבעה הילוכים.
בשנת 1979 הוחלט לשנות במעט את צורתה.
פגוש הניקל הוחלף על ידי פגוש מפלסטיק, הגריל הקדמי שונה במעט כך גם הדשבורד.
הדור השני הוצג לראשונה בשנת 1981 ויוצר עד שנת 1990.
לראשונה לצד מנוע בנזין הוצע גם מנוע דיזל.
במקומות רבים הרכב שווק כפולו דרבי.
במהלך שנות ה-80 פולקסוואגן רכשה את סיאט הספרדית והעבירה חלק מייצור הפולו לספרד.
הרכב זכה להצלחה גדולה והתחרה מול סיטרון AX, אוסטין מטרו ופורד פיאסטה.
עד שנת 1986 נמכרו שני מיליון רכבי פולו מהדור השני.
הרכב הוצע עם מנועי בנזין ודיזל 1.
0 ליטר, 1.
1 ליטר ו-1.
3 ליטר עם הזרקת דלק אוטומטית וממיר קטליטי.
החל משנת 1986 פולקסוואגן הציעה גם את דגם הפולו GT40 הספורטיבי עם מנוע 1.
3 ליטר המספק 116 כוחות סוס.
בשנת 1990 הוחלט לשנות את הצורה של הדור השני בצורה משמעותית שכלל מרכב חדש, פגוש גדול יותר, הפנסים העגולים המזוהים עם הפולו הוחלפו בפנסים מרובעים כמו כן, פנים הרכב השתנה משמעותית גם.
הדור השני יוצר עד שנת 1994 אז הוחלף על ידי הדור השלישי.
הדור השלישי היה דגם חדש לגמרי, בנוי על מרכב חדש (אותו מרכב שימש גם את סיאט איביזה-דור שני).
הדגם המוחדש הוצע עם מנועי בנזין ודיזל.
בשנת 1999 הדור השלישי קיבל מתיחת פנים משמעותית מאוד.
הוא גדל בממדים שלו וכמעט כל מכלולי הרכב שודרגו.
לראשונה הרכב הוצע עם שתי כריות כבר בגרסה הבסיסית.
גם המנועים הוחלפו.
הרכב הוצע עם מנוע 1.
4 ליטר בעל 3 צילינדרים במרכב האצ'בק ומנוע 1.
6 ליטר.
בארגנטינה הדגם המשודרג נמכר לצד הדגם הקודם שנקרא פולו קלאסיק.
בין השנים 1996 ל 2002 פולקסוואגן ייצרה את פולו פלאיה שהייתה מבוססת על המרכב של פולו דור שלישי אך הייתה מיועדת אך ורק לשוק של דרום אפריקה.
בשנת 2001 הוצג לראשונה הדור הרביעי של הפולו ושנה לאחר מכן הוא כבר החל להימכר.
גם הדור הזה שונה מקודמו החל מהפלטפורמה, דרך פנים הרכב ועד הקוסמטיקה.
לראשונה מאז 1990 פולו חזרה לפנסים העגולים שאפיינו אותה בתחילת שנותיה.
הרכב הוצא בגרסאות האצ'בק וסדאן (אשר יועד בעיקר למדינות מתפתחות).
בשנת 2005 הוחלט לעשות מתיחת פנים בסגנון של פולקסוואגן פאסאט.
בשנת 2009 הוצג הדגם החמישי של הפולו.
הדגם החדש זכה במהרה לתואר "רכב סופרמיני של השנה", לראשונה בהיסטוריה של פולו.
בשנת 2014 עבר הדגם מתיחת פנים, אשר במסגרתה עודכן העיצוב של חזית ושל אחור הרכב, עודכן עיצוב תא הנוסעים, והוחלפו המנועים האטמוספיריים במנועי 1,200 TSI בלבד.
במבחני הריסוק EuroNcap קיבלה הפולו ( דור חמישי) חמישה כוכבי בטיחות.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לפולקסווגן פולו:
פולקסווגן
מכוניות סופרמיני
דגמי מכוניות שהושקו ב-1975

Exit mobile version