כל מה שרצית לדעת על KCR:
רכבת קאולון קנטון (九廣鐵路 פיניין Jiú-Guáng Tiělù) או בשמה האנגלי (KCR (the Kowloon Canton Railways, הייתה רשת רכבות ורכבות קלות בהונג קונג, שמתפעלת כיום רק קווי רכבת אל תוך סין.
החלק הראשון של הרשת נפתח בשנת 1910, ונסעו בו רכבות קטר.
והתפתח עד לכדי 4 קווים, 32 תחנות רכבת, ו-68 תחנות רכבת קלה – בהונג קונג.
זאת מלבד עוד שלושה קווים המחברים בין הונג קונג לערים אחרות בסין העממית.
"חברת רכבות קאולון קנטון" אשר מנוהלת בלעדית בידי ממשל הונג קונג, הייתה האחראית על הפעלת הקווים הנ"ל.
בתחילתה חיברה הרכבת בין חצי האי קאולון שבהונג קונג, לעיר קנטון (כיום גואנגג'ואו) בתקופה בה שלטו הבריטים באדמת הונג קונג, ומכאן שמה.
חלק זה של הרכבת מכונה כיום "הקו המזרחי", ובפי תושבי סין הוא מכונה "הרכבת של גואנגשן".
ממשלת הונג קונג הציעה לחבר בין חברת ה-KCR לחברת ה-MTR, חברת רכבות אחרת בהונג קונג שמתפעלת את רוב הקווים באי הונג קונג, קאולון והאיים החיצוניים, ואשר 75% ממניותיה שייכים לממשל.
המחלקה המבצעת של הונג קונג, אישרה באופן רשמי את העסקה ב-11 באפריל 2006, והשכירה את ה-KCR לחברת ה-MTR למשך 50 שנה.
האיחוד אושר גם על ידי הרשות המחוקקת ושאר בעלי המניות של חברת ה-MTR.
ב-2 בדצמבר 2007 התקיים האיחוד בפועל.